Annas bak & inredningsblogg

Alla inlägg under november 2011

Av Anna - 29 november 2011 23:47

I eftermiddags/kväll så fick ja gjort en del saker hemma. Tänkte räkna upp allt som ja har gjort och det är följande; gjort wiener nougat, bakat en sorts kakor (se bild nedan), diskat, dammsugat, städat doris bur, pysslat med pepparkaks huset (belysningen m.m bild kommer när de är helt klart!)


 


P.s här kommer den utlovade bilden på Doris nya "leksak" som ja fyndade för 10 kr


   



Av Anna - 27 november 2011 22:17

En enkel och fin dekoration såhär till jul är att stoppa i kottar och röda kulor (olika storlekar) i en hög cylindervas


    

Visst blev de fint?


Har gjort ett pepparkakshus idag också, efter egen gjord mall och här nere ser ni resultatet.


   

Av Anna - 26 november 2011 18:24

Kollade i veckans jysk blad på nätet igår och blev förtjust i prydnadsrenarna som dom säljer, så tänkte sticka dit imorgon, men det blev idag. Åkte dit efter praktiken eftersom ja ändå skulle åka hem, så kostade inget extra att åka dit, kände nämligen inte för att cykla dit i denna storm är ju trots allt c a 2 km dit för mej. Och var kanske tur att ja åkte dit idag för fanns endast två förpackningar kvar med renarna, och endast röda renar kvar, så köpte den näst sista förpackingen.


  

Sen gick ja in till Grizzly och köpte något som ja brukar köpa till doris som den tuggar på som är bra för tänderna, plus fyndade även en "leksak" till henne för endast 10 kr! (bild kommer på den senare)



Av Anna - 22 november 2011 21:38

Eftersom jag har praktik i en godis butik, kan man ibland inspireras till olika saker. Igår t ex funderade ja länge på pynt till min mini mini julgran, kollade runt i olika affärer efter julgranspynt men hittade inget som kunde passa. Hade aldrig behövt leta för de perfekta pyntet fanns nämligen i butiken som jag har praktik i. Det är polkagris käppar i storlek xs typ, som enligt mej passar jätte bra i min mini mini gran  


   


Kommentera gärna och säg vad ni tycker:) p.s dejten gick bra och vi ska antagligen träffas på torsdag igen :)

Av Anna - 19 november 2011 15:39

Har hängt upp två röda kulor i mitt köksfönster idag, förra året hade ja två vita tror ja eller var de en vit och en svart minns ej, men i år är det röda som gäller  


    


P.s ikväll ska ja på dejt:)

Av Anna - 18 november 2011 20:31

Har smygstartat inför julen lite, köpte en hyacint på Maxi,

som ja placerade i en kruka som ja fick av min mor.


 

Av Anna - 14 november 2011 21:36

   


P.s ska naturligtvis inte sätta granen på plats nu, utan hade tid över ikväll till att byta kulorna på granen

Av Anna - 13 november 2011 14:42

Började "bygga" en lekplats till min lilla hamster i lördags.

Det man behöver är; Vass kniv, saxs, en massa kartonger, packtejp, hushållsrullar.

Och såhär blev min "lekplats"


 

Presentation


Hej! Ni trillade just in till en blogg som mest handlar om inredning och bakning, och jag som driver denna blogg heter Anna och bor i en stor etta i Kristianstad med min lilla hamster som heter Doris.
Jag har för tillfället arbetspraktik i en godisaffär

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<<
November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards